
Hannah Rasch•for 3 år siden Jeg drømmer om at vores årlige julemarked i Byens Hus - Den Gamle Byrådssal - bliver endnu mere imødekommende. Selvfølgelig skal julemarkedet afholdes i de gamle fine lokaler, som emmer af Peters Jul, for det understøtter hele hyggestemningen omkring det, vi laver. Og julen. Jeg drømmer om at vi kan finde en mere pragmatisk måde at være i salen på, eller en mere fleksibel måde. Salen har hvad der ligner en masse belysning og lamper, men i november måned er det faktisk ret dunket og mørkt i salen, og en af hovedpointerne er jo at vi gerne vil vise salen, samtidig med at vi også rigtig gerne vil vise vores ting. En af de store ting jeg drømmer om, er at kunne zone- eller rumopdele sagen til det enkelte formål, med fristående bagvægge for eksempel. Også så man kan hænge ting op og bruge salen til udstilling og lave alternativ lyssætning. Vi drømmer også om, en god løsning til at holde på varmen om vinteren. Vi drømmer om en farbar løsning i at holde kulden ude, eller varmen oppe, uden at vi er nødt til at skærme hele forhallen af. Et vindfang eller andet teknisk løsning på de kolde vintermåneder.Kort sagt er den Gamle Byrådssal på mange måder helt perfekt til formålet, at hygge i julen og holde marked, men de små ting, som at sikre god adgang, varme, fleksibel indretning og lyssætning, ville betyde virkelig meget for den fremtidige brug. Ikke kun for julemarkedet, men også for andre udstillinger og brugerformål.