Spring til hovedindhold

Dine cookie præferencer - Roskilde Kommune

At acceptere cookies hjælper os med at forbedre denne platform. Læs vores cookiepolitik.

Roskilde Kommune Hjem
  • Hjem
  • Borgerforslag
  • Begivenheder
  • Alle input
  • Om

Iben Stokholm

Medlem siden 3. marts 2023

Alle indlæg indsendt af denne deltager

Der er 5 projekter tilgængelige.
Populære ideer er blevet indlæst.

Brug forældre aktivt ift at vise diversiteten

Iben Stokholm•for 3 år siden Lad forældre bidrage i klasserne, ikke kun i udskolingen, med deres fortælling om skolegang, vejen gennem uddannelse eller ej, vejen til et job.dette vil skabe horisont for børnene: så de ved at selv om man ikke er dygtig i skolen kan man blive til noget. så de ved at trods mobning kommer man videre så de ved at der er mange andre veje til et job end gymnasiet selv de urolige drenge kommer igennem der er mange topsportsfolks og selvstændige med adhd det kan idag virke som om at man skal gøre det på en bestemt måde, være på en bestemt måde for at lærerne kan lide en.

Vis og støt forskellige læringsstile

Iben Stokholm•for 3 år siden flere “sådan kan man også lære” tilbud.bevægelsekreativitetBørn der er urolige kan lave noget mens de lærer strikke, tegne, løse rubics cube, stå op mmdet gør voksne helt automatisk når de er til møder eller på kursus, men børnene skal sidde stille og ike forstyrre de andre. Men de forstyrrer jo fordi hjernen hår brug for noget andet.du bliver nødt til at sidde stille svarer til du bliver nødt til at sige det på kinesisk. svaret er: det kan jeg IKKE!!!

1 platform og opslag som er målrettede og hensynsfulde

Iben Stokholm•for 3 år siden Jeg håber at der fremover kun vil være 1 platform at navigere i som forældre i stedet for nu: Aula, tabulex, iportalen og EasyIQ.der er forlange kansler og det bliver uoverskueligt at følge med alle stedet.derudover synes jeg ofte der er mange opslag der er irrelevante eller som er gentagende. Ex nu starter morgensang igen om torsdagen 2 dage senere Husk morgensang torsdag. Det tager tid og man prøver at navigerer væsentlige og ikke væsentlige opslag og kommer dermed nogen gange til at misse noget.

Faglig Viden skal følge med til nutidens børn

Iben Stokholm•for 3 år siden Det ville være skønt hvis den pædagogiske linje der køres i skolen var opdateret til nutidens viden om børn, selvværd, trivsel og mistrivsel.I dag har vi ikke mange børn der opdrages efter lydighedsmetoder. De opdrages til selvstændighed og medinddragelse og til at kunne sige til og fra. jeg oplever som forælder til børn på 2 forskellige skoler ofte at børnene bliver skældt ud af lærere og pædagoger, der er mange bebrejdelser, mange irettesættelser og mange regler og rammer som en del børn ikke kan leve op til. fagligt er det nye børnesyn hvor vi tror på at børn gør det godt hvis de kan ikke blevet implementeret i folkeskolen. Her hersker stadig et børnesyn med børn gør det godt hvis de vil. Det giver problemer med at se hvad der ligger bag en adfærd, som eleven kunne have brug for hjælp til. I stedet prøver man igen og igen med irettesættelser og skriver gentagne gange hjem til forældrene om dårlig opførsel eller attitude. Forældrene kan så vælge at sige det må du ikke i skolen og dermed heller ikke forstå problemet bag adfærden men skrive til lærerne at nu har vi taget snakken. eller de kan vælge at lytte nysgerrigt til barnets version som ofte viser at kommunikationen er gået galt og lærer og elev ikke har været samstemt og der har ofte været konfliktoptrappende sprog og adfærd også fra lærerens side. Når vi så skriver elevens version tilbage til lærerne skulle det gerne åbne op for elevens perspektiv og dermed kan læreren bedre hjælpe en anden gang. men der skal bruges mange ressourcer fra os som forældre på denne tilgang, når man igen næste dag måske fra en ny lærer for en lignende besked eller opringning. lærerne står efterhånden med så mange specialpædagogiske opgaver, så de skal klædes på fagligt til at agere i dem. de må også have viden om at når børnene har problemer i skolen er vi som forældre også pressede. For vi ønsker mest af alt at kunne sige til barnet sid nu stille fremover, følg nu med i timerne, dril nu ikke mere, det hjælper bare ike. Der ligger noget bag adfærden, der er noget barnet har svært ved i rammen. børn har brug for relationskompetente voksne ikke blot mennesker der skal lære dem noget. Man skal følge børn før man kan lede dem og de børn der får mest skæld ud er dem der har behov for mest hjælp. Forstår man at gå på barnets perspektiv og møde det med omsorg for situationen i stedet for med vrede, utålmodighed eller afmagt, vinder man så meget i længdenJeg håber Roskilde kommune vil efteruddanne skoleområdet F.eks via Relationsformidlerne.dk jeg tror på at den eneste vej frem fra hvor vi står pt er at lærerne kan yde specialpædagogik, for der sidder så mange børn i mistrivsel i folkeskolen.kravtilpasninglow arousalperspektivskifte som metode marte meotag nye metoder i brug for vi taber en hel generation på gulvet.børn der ikke er gode til at gå i skole, skal stadig ud af 9. Og tro på at de er gode mennesker, der kan noget i livet. Vi har brug for alle mennesker ikke kun de bogligt stærke og dem der kan gå i flok og høre efter. Vi er nødt til at bevare børnenes tro på at de er gode til noget og gode nok som de er!

Væk med lektier

Iben Stokholm•for 3 år siden Der er ikke belæg for at lektier gør elever bedre til skolearbejdet.det giver desuden en stor ulighed ift forældrenes ressourcer til at gå ind i lektielæsningen. i mange hjem er lektier grobund for konflikter mellem børn og forældre og forældrene har ikke en chance for at vide hvordan opvejen blev forklaret i klassen.tag presset af familierne og afskaf lektier. skal de være der må den obligatoriske lektiecafe indgå i skoleskemaet
  • Betingelser og vilkår
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Webtilgængelighed
  • Sitemap
Drevet afGo Vocal, tidligere CitizenLab