Spring til hovedindhold

Turisme i det indre

Fra "Forsamling om KlimaFerie"

Gå til projektet

"Turisme i det indre" er et nyt koncept hvor man tager på tur i de landskaber der ikke kan ses med øjnene ved hjælp af nærværs øvelser, at mærke din egen energi, meditation mens man tager på almindeligt sightseeing.

Vi vil prøve at finde en spirituel side til turismen, noget helt anderledes end kun jagten for det perfekte selfie eller "shop til you drop" tilgang til ferien.

En af de ting der er afgørende for os de vil involvere i denne slags turisme er at vi arbejder i branchen fordi vi elsker vores arbejde, ikke kun fordi vi vil tjene penge.

Vi vil udforske spørgsmål som "Hvad er det der sker inde i os når vi rejser?" "Ser man bare tingene eller oplever man tingene?" De spørgsmål gælder både for gæsterne og dem der værter dem (guider, hotel personalet, chauffører, osv.)

Vi snakkede om at prøve at finde på indre turisme oplevelser for alle, både for nybegyndere og også dem der er mere øvede i nærvær og awareness.

Kommentarer(7)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Det er både anderledes og spændende! Kunne det være en idé at forsøge at lave et samarbejde med én af de overnatnings-aktører, der har et lidt anderldes take på turismen fx dem der har har trætop-hytter? Men måske kunne også de store hoteller synes det var sjovt at lave en anderledes event ...
  • 1 like
@Kathrine Krone Laurent Det lyder fantastisk! Vi kan sagtens finde på noget i den stil, har du konkret nogen der er interesseret i konceptet allerede? Jeg have allerede hoteller i min salgsplan, jeg skal bare være klar med et par ture mere jeg kan "showcase" for dem jeg vil samarbejde med... men hvis du har allerede nogen der er interesseret, kan jeg tilpasse det jeg er i gang med at udvikle til dem. Håber det er ok at jeg ikke har så meget konkret lige nu, jeg lancerede bare for ca. en uge siden! :D :D
  • 1 like
@Eliana Cobos M. Jeg har ikke hørt nogen efterspørge dette - MEN i guide-bogen fra VisitFjordlandet er der en aktør nævnt, som har trætop-hytter ...
    @Kathrine Krone Laurent Godt, tak for tippet!
    • 1 like
    @Eliana Cobos M. Jeg er så nysgerrig - er der bid endnu? Ellers har jeg måske et forslag, som handler om lysfesten i uge 4 2022
      @Kathrine Krone Laurent Hej Katrine, godt at høre fra dig! For få dage siden lavede jeg første tur -en gratis én- med dette koncept og selv om det regnede og der var kun en deltager, det var en succes! Jeg poster snart nogle videoer om det i min IG på @in.sight.seeings. Hun der var med var super glad😀. Så nu er jeg i gang med at lave brainstorm til noget i Roskilde. Det du siger til Januar 2022 lyder spændende, hører gerne dit forslag 🌻☺️. Skal vi mødes om det eller hvordan gøre vi?
      • 1 like

      Del

      Sendt af

      Nuværende status

      foreslået

      Emner

      Natur og biodiversitet
      Bæredygtig udvikling
      Social inklusion
      Helse og velfærd