Trafiksikkerhed og -støj samt tæt bebyggelse
Fra "Lokalplan 736 for Trekroner Nord"
Gå til projektet
Fra bestyrelsen i bofællesskabet Trekronerbo har vi følgende kommentarer til det kommende arbejde med en ny lokalplan for Trekroner Nord:
• Vi har en bekymring for trafikken på Nordens Parkvej både under byggeprojektet og efterfølgende:
- Vi håber byggetrafikken ledes rundt om Slæggerupvej og ikke ad Nordens Parkvej
- Den øgede trafik trafik efter indflytning vil medføre flere og biler og mere støj. Vi har en særlig bekymring for de mange skolebørn, der hver dag krydser Nordens Parkvej. Vi håber, kommunen vil se på løsninger som fx max 40 km/t, etablering af et reelt fodgængerfelt ved skolen eller andet?
• Det virker som en meget tæt bebyggelse. Hertil kommer en opmærksomhed på om der i bebyggelsen bliver mindre, handicap/ældrevenlige boliger?
• Godt bebyggelsen er trukket ned mod Trekroner med skov bagved, men der bør anlægges et bredt skovbælte mellem bebyggelsen som de eksisterende. Desuden finder vi det vigtigt, at udsigten til natur og roen omkring Hospice bevares.
Kommentarer
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
Emner
Natur og biodiversitet
Boliger
Mobilitet
Sikkerhed
