Hej Tine – tak for din ide, som er ambitiøs og langsigtet. Fjernelse af parkeringspladser kræver at vi kan finde plads til dem et andet sted, ex. i form af et parkeringshus. Det er en del af strategien at afklare, hvorvidt og hvor der kan opføres nye p-huse i bymidten. Hvis du ønsker at følge arbejdet med bymidtestrategien og eventuelt engagere dig yderligere, kan du deltage i vores online ’midtvejstatus’ den 29 august kl. 19 til 20.30. Her vil temaerne Grøn Bymidte, Endnu Bedre Byliv, Skønne Byrum og Forbindelser samt Mobilitet og Tilgængelig blive taget op og der vil være mulighed for dialog både med de andre aktive deltagere og med de folk, som arbejder professionelt med. Læs mere på projektsiden.
Stændertorvet - et storslået torv uden parkerede biler
Fra "Roskilde - den dynamiske bymidte"
Gå til projektet
Ved en gang for alle at skabe et Stændertorv, der forbinder byliv og Domkirke for byboere og turister, uden forstyrrende biler, kan man gøre pladsen til en langt smukkere ramme for og et endnu bedre knudepunkt mellem forretningsliv, kulturinstitutioner, restauranter og domkirke. Der vil være et mere uforstyrret blik mellem eks. Byens Hus, Palægård, Algade og Domkirke, som vil medvirke til, at de enkelte bygninger vil komme langt bedre til deres ret. Torvet vil kunne udvikles til et endnu mere spændende og storslået byrum, hvor der foruden torvedage kan foregå en række af kulturelle aktiviteter.
Der skal fortsat være kørselsadgang til pladsen for mennesker med handicap
Officielle opdateringer
Sidste opdatering: 11. juli 2023
Slået op den 11. juli 2023
Kommentarer(1)
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Peter B Ottesen
Sendt af:Peter B Ottesen
for 3 år siden
Det synes jeg ville være alletiders.
Godt forslag!
Gør det!
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
