Øget biodiversitet
Fra "Boserupkilen"
Gå til projektet
Jeg synes at vi skal have et lysåbent landskab med så stor artsdiversitet som overhovedet muligt så vi kan tage vores børn i hænderne og gå ud og opleve noget rigtig natur. Jeg foreslår dels at vi fjerner noget af den næringsrige jord evt. blander op med noget sand så det giver bedre forhold for de mange nøjsomme hjemhørende urter så vi forhåbentligt kan få et rigt insektliv med mange bier, svirrefluer og sommerfugle. Så kunne det være fedt hvis hydrologien i området genetableres så der kommer bedre forhold for tudser, salamandre og frøer. Det kunne også være fedt hvis der bliver skabt lidt ravage i landskabet med nogle lavninger, nogle små sydvente skråninger osv. Jo mere diversitet vi kan få ind i miljøet des flere unikke økologiske nicher kan der skabes og det kan forhåbentlig føre til en stor artsdiversitet og en rig natur. Der nævnes også græsning i området. Så skal der vel hegnes? Hvilke pattedyr skal græsse på området? Får er ikke så store, men elsker at spise blomstrende urter. Heste er nok for store til området, men er bedre hvis man vil skåne de blomstrende urter.
