Spring til hovedindhold

Nordens Parkvej

Fra "Lokalplan 736 for Trekroner Nord"

Gå til projektet

Vi stiller os stærkt kritiske over for enhver løsning, der vil medføre øget trafik på Nordens Parkvej. Vejen er allerede i dag præget af betydelig belastning, og en yderligere trafikstigning vil skabe endnu mere utryghed for de mange børnefamilier i området – særligt fordi vejen bruges af børn og forældre på vej til skole og institutioner hver eneste dag.

Samtidig oplever vi allerede nu et højt støjniveau, blandt andet som følge af de såkaldte “vejhilsner” i form af brostensbelægninger, som mange bilister passerer med relativ høj hastighed. Det skaber både støjgener og et generelt uroligt trafikmiljø for områdets beboere.

For os, der bor på og omkring Nordens Parkvej, fungerer området desuden som et vigtigt knudepunkt i hverdagen, særligt i morgentimerne hvor mange skal på arbejde, aflevere børn og komme sikkert ud af området. Mere trafik vil forværre både fremkommelighed, sikkerhed og livskvalitet for beboerne markant.

Vi ser det herfor absolut ikke som nogen god løsning at skulle åbne op for mere trafik via Nordens Parkvej, og vi mener samtidig, at det vil være direkte uansvarligt af kommunen at gå videre med denne “løsning”, da det vil skabe et endnu mere utrygt område for rigtig mange børnefamilier. Vi ser frem til at blive præsenteret for et langt bedre forslag.

/Tina Overgaard

Kommentarer

Del

Sendt af

Nuværende status

foreslået

Emner

Natur og biodiversitet
Mobilitet
Sikkerhed
Udvikling af lokale fællesskaber