Nedlægge det stykke af Slæggerupvej lige nord for Hospice
Fra "Lokalplan 736 for Trekroner Nord"
Gå til projektet
Det forslås at fjerne den del af Slæggerupvej som ligger lige nord for Hospice.
Nedenfor har jeg listet mine input til denne sag
Fordele/ulemper ved etablering af ny bussluse: Det har ikke været muligt for mig at finde en eneste valid fordel ved at bevare vejen og etablere den med en bussluse
Hensyn til beboerne på Hospice: Når man har muligheden for at skabe mere frirum lige foran Hospice er det da oplagt at udnytte dette til fordel for beboerne. Man kunne få et større grønt friareal. Et eventuelt stoppested lige foran Hospice må absolut være et ”no go”
Buslys på husene Nanortalikvej # 2 og 4: Lyset fra bussernes lygter vil i lygtetændingstiden ”feje” direkte ind i de 2 huse, od det vil selvsagt være meget generende at blive oplyst på den måde
Bussernes kørselsmønster og tidsforbrug: Selv om der etableres en ny bussluse, vil det ikke ændre noget på hverken den tilbagelagte distance som bussen skal køre eller tidsforbruget for busserne.
Planlægges der at være 1 eller 2 bussluser?: Hvis man påtænker at have 2 bussluser, så vil der kun være 250 meter på Nordens Parkvej mellem de 2 sluser, og det giver reelt ingen mening
Kørselsmønster med 2 bussluser?: Det er umiddelbart svært at forstille sig hvordan det fremtidige kørselsmønster vil være med 2 sluser. Kommer man altid tilbage til det stoppested hvor man satte sin cykel? tænker at det må blive lidt uoverskueligt og svært at få kommunikeret på en letforståelig måde.
Miljø/bæredygtighed: Jeg kan ikke se at der skulle være nogen form for positiv gevinst ved fastholde vejen og bygge ny bussluse - tværtimod
Så hvad er de gode argumenter for bibeholdelse af et stykke af Slæggerupvej og etablering af en ekstra bussluse?
