Lokalplan 736
Fra "Lokalplan 736 for Trekroner Nord"
Gå til projektet
Det planlagte byggeprojekt er af alle de grunde, som grundejerforeningen Nanortalikvej i sit indlæg er fremkommet med ikke en plausibel idé. Her tænker jeg, om der er tænkt er på disse forhold: Nordens Parkvej er ikke velegnet som gennemfartsvej til det nye område på grund af sin struktur med mange sving. Der vil genereres meget mere trafikstøj, som i overvejende grad vil genere beoerne på Hospice, som i kraft af deres ulykkelige situation har brug for fred og ro i videst muligt omfang. Enkelte beboere på Nanortalikvej vil få en gennemgangsvej i baghaven. Trafikal adgang til et evt. nyt boligområde bør gå via Marbjergholmsvej, der dels er tættere på byggeriet, tæt på motorvej og dagligvareindkøb i Fløng. Har kommunen set på vuggestue-, børnehave og skoleforhold og om der er kapacitet til at tilbyde pladser og muligheder for mange nye beboere. Hvis ikke der er det, vil det have en betydelig negativ indflydelse på børnefamiliers beslutning om evt. at købe en bolig i det planlagte byggeri.
