Giv os den gamle kirkesti tilbage
Fra "Boserupkilen"
Gå til projektet
Kan vi få de gamle kirkestier, der er nedlagt tilbage? Den der gik fra Kærgården til skjoldungestien, der blev nedlagt, efter de nye ejere overtog Kærgården, den snoede sig videre over marken, ramte igen mageethehåbsvej nær golfbanens parkeringsplads og fortsatte ned til den gamle græsningsfold, ved Gedevad, dette stykke af stien findes endnu, men den del af stien der gik langs folden er nu omlagt, til den modsatte side af folden.
Hvide sti der gik fra gedevad, nu kendt som greenkeepergården, igennem Rørmosen, til Hørgården og videre til Roskilde Rideklub, stien er stadig skiltet ved Hørgården...
Vi mangler også stien der gik fra Kongemarken, ind til der hvor fugletårnet står, videre ind og krydse den nu nedlagte Hvide sti, fortsættelsen af denne sti findes stadig , den ender ved magrethehåbsvej ved Studemarken, desuden mangler stien der gik fra Studemarken, langs de nedlagte folde, ned til det område der var græsningsfolden ved Gedevad.
En del af disse stier bør genetableres, da de var betydningsfulde for adgangsmulighederne til området og flere af dem er gammelkendte kirkestier, som aldrig burde have været sløjfet...
