Giftig have
Fra "Roskilde - den dynamiske bymidte"
Gå til projektet
Ide fremsat i 1990-erne, men vist ikke realiseret endnu:
„Giftfri Have", hvem skal det overbevise om hvad? Skulle det virkelig være nødvendigt at markere med skilte og badges, at man ikke forgifter sin have? Vi går da heller ikke rundt med emblemer med „Pletfri Strafattest" eller „Ikke Børnemishandler. Nej, dét kampagnetema er der ikke meget slag i.
Så hellere nogle små skilte, som udleveres ved køb af hver dåse Roundup eller Plænerens eller hvad det nu hedderder, til at klæbe på havelågen med „Giftig Have". Det er da et budskab, der vil noget. Siger noget, der ikke siger sig selv. Fortæller, at her er nogen med en selvstændig holdning, som ikke bare snakker de toneangivende efter munden, men med åbne øjne og åben pande vælger den nemme egoismes kortsigtede løsninger og står ved det. Med større pakninger kan udleveres skilte med „Giftig Park", „Giftig Mark", „Giftig Vejrabat" og så videre. Værs'god: Ideen er til fri afbenyttelse. ❑
