Spring til hovedindhold

Don’t touch HAL 9🫶🏻

Fra "Dialog om Hal 9"

Gå til projektet

Don’t touch HAL 9🫶🏻

Beskrivelse af din idé

DON`T TOUCH HAL 9 🫶🏻 HAL 9 kunne med en mindre renovering/isolering m.m. tilgodese et behov, der ikke kan opfyldes andre steder på hele Sjælland. En unik mulighed for, at en stor del af befolkningen d.v.s. børn, voksne, unge og ældre kan deltage i forskellige arrangementer. Store grupper der er afhængig af god plads p.g.a. hjælpemidler i form af f.eks. kørestol, har brug for hele arealet som det er nu. Til en gunstig pris. Under coronaen var Musicon (som så mange andre) udfordret og nogle overlevede ikke. Nu er der endelig “gang i gaden” Søjlepladsen oser af hygge - med familier, unge og ældre - sidst her i weekenden, med en par enkelte guitarister på scenen, stemningen var unik. Loppemarked hele sommeren, jo der kommer rigtig mange gæster også udefra - det kaldes mangfoldighed- det er super hyggeligt, og kendskab til området spræder sig og gavner omgivelserne. Musicons mange små erhvervsdrivende, klapper nok ikke i hænderne, hvis der igen lukkes ned for arrangementer på Søjlepladsen i en evt. kommende byggeperiode, tænker jeg. Roskilde Festival har en del andre muligheder på Musicon. For samarbejde, det vil vi gerne, men ikke med restriktioner for, hvad og hvem der må sælge dit og dat. Roskilde Festival har mulighed for at søge fonde, som de gjorde med Festivalhøjskolen. Så mon ikke “der kommer en god løsning i morgen”

Kommentarer(11)

Det er ikke muligt at kommentere, fordi dette projekt i øjeblikket ikke er aktivt.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Claus Larsen
Sendt af:Claus Larsen
for 3 år siden
Lyder spændende med en isoleret hal, men hvem skal betale for det?
    @Claus Larsen Det kunne RFG da godt og vise at de er en almennyttig forening der vil alles bedste. Og med de fleksible løsninger beskrevet andetsted ville det være en Win-Win
      @Claus Larsen Som med Rock Museet og Roskilde Festivalhøjskole, kan der jo søges FONDE tænker jeg. Roskilde Festival har kun selv betalt kr. 34,5 millioner, ud af de 160 millioner som f.eks Festivalhøjskolen kostede.
        Profil af Camilla B
        Sendt af:Camilla B
        for 3 år siden
        Enig
          Helt enig. Et nyt gulv og isolering af vægge og loft ville øge muligheden for anvendelse.
            @Helge Markussen ja hel bestemt værd at overveje.
              Ja, hal 9 er unik, og de store arrangementer som f.eks. Julemarked, designmarked, kunstfestival gør brug af alle 1800 m2 i hal 9, men du har ret i at 1800 isolerede m2 ville gøre anvendelsesmulighederne større i de kolde måneder.
              • 1 like
              @Susanne Frederiksen ja, det kunne være god hvis hallen blev isoleret, det er vel også liiiidt mere klimavenligt, istedet for at “puste varme” ind i hallen, der bare lister hurtigt ud igen.
              • 1 like
              Profil af Conni Ravn
              Sendt af:Conni Ravn
              for 3 år siden
              Godt skriv Jørgit. Vi har brug for alle 1800 m2 i hal 9
              • 1 like
              @Conni Ravn taak 👍🏻
                @Jørgit Wesselhoff ja når man tænker på, det er den eneste hal i den størrelse på Sjælland, hvor der kan køre biler ind og kraner uden de store vanskeligheder, det er faktisk helt unik.

                  Del

                  Sendt af

                  Nuværende status

                  foreslået