Byggefelt og Byggeret for hjørnegrundene?
Fra "Selvbyg på Musicon"
Gå til projektet
Er det muligt at få en målsat tegning over byggefeltet for en hjørnegrund (fx 9 el 12).
Samt en forklaring på hvordan man kommer frem til den beskrevne Byggeret m2 som står i skemaet.
Fx. nr 9 - består af en 8'er og en 10'er samt noget mere. En 8'er har et grundareal på 40m2 og en 10er på 48 m2. Det giver 88 m2. Hvis det skal bebygges i 3,5 etage, giver det 308 m2. Hertil kommer den bygning som forbinder de to andre hen over hjørnet. Så vi lander langt over de 264 m2 som står i skemaet.
Kan der skabes klarhed over hvordan det hænger sammen?
Kommentarer(2)
for at kommentere.
Seneste kommentarer er indlæst.
Sendt af:ukendt forfatter
for 3 år siden
Dette er det foreløbige svar fra Anna Østerby/RK:
Vi er i en fase, hvor tingene begynder at blive mere konkrete og derfor forstår jeg godt behovet for at få en målfast tegning, at kunne skitsere på. De nøjagtige mål på matrikelafgrænsningerne kan vi dog ikke slå helt fast førend vi har haft en landinspektør til at udarbejde opmålingerne til matriklerne. Dette arbejde igangsættes i forbindelse med lokalplan- og købsprocessen. Lokalplanprocessen er vi i fuld gang med, så det nærmer sig, at matriklerne og rammerne for byggeriet kan lægges fast og kommunikeres mere præcist.
Hvad angår dine spørgsmål til byggeretten ved hjørnegrundene, så er det rigtigt, at den oplyste byggeret i skemaet er lidt lavere end hvis man laver overslaget på fuld udbygning selv. Når det forholder sig sådan, så er det fordi der har været en overvejelse om, at byggeriet ikke nødvendigvis skulle gå op i fulde etager i hele højden, for at sikre noget variation i bygningskroppene. Det er dog et rigtig godt opmærksomhedspunkt, du rejser, som vi vil tage med ind i vores videre lokalplanarbejde og undersøge mulighederne i at øge byggeretten. Det kan der godt være god mening i og vi har afklaring herom inden næste workshop.
Profil af Lars Persson
Sendt af:Lars Persson
for 3 år siden
Hej Peter
Jeg tror ikke at nogen fra kommunen er aktive med svar herinde, det er et fora for borgere til at kommunikere sammen.
Det kræver nok en direkte mail til Anna eller Daniel, for svar😉
Bh. Lars
Antal likes i alt: 1, total dislikes: 0
. Log ind for at stemme.. Log ind for at stemme.
Del
Sendt af
Nuværende status
foreslået
