Byens hus - med Byens Madhus
Fra "Drøm i Byens hus"
Gå til projektet
Kreative køkkenkunstnere kokkerer med os. Fra vores egne madskoler, fra nær og fjern. Med skolebørn og deres lærere, med kantinefolk, med dig og mig - og vi oplever hvordan vi langsomt med sikkert kan spise sundere, sjovere og bedre for naturen og klimaet. Vi har fællesspisninger omkring lang- og kortborde, i et indbydende læringskøkken hvor der er plads til vigtige vovestykker, skarptskårne svampe og dejlige dialoger om by, liv, natur og klima.
Det er måske i Under Gulvtæppet, hvor den gamle rådhuskantine lå. Men måske er det - nu hvor Grundsmag er lukket - over gulvtæppet, i lokaler der allerede synes skabt til formålet. Så lad os få det lokale og gå igang sammen - det passer som fod i hose i kommunens ideer om at hjælpe os allesammen med at ændre adfærden på madområdet, og godt nok er der lidt tabte lejeindtægter - men det er billigere end at renovere Under Gulvtæppet, og et hurtigt håndslag på en grønnere fremtid og grønne drømme....
