Børnevenlig adgang til naturen fra Kristiansminde-området
Fra "Boserupkilen"
Gå til projektet

Der bor rigtig mange børnefamilier i Kristiansminde-området, især ved Kilehusene/Teglvænget/Birkekær, som grænser op til Boserupkilen. Der løber derfor ofte mange børn og leger i det rolige område med direkte adgang til eng fra familiernes huse og haver.
Jeg håber, at man vil indtænke dette i planen over Boserupkilen, således at naturen og boligområdet fortsat kan indgå i et godt og frit - ja, gerne endnu bedre - "samspil" med hinanden, hvor områdets børn (og børnefamilier) let kan gå på opdagelse i den nye natur.
Af den grund håber jeg ikke, at kommunen vil hegne det område ind, som grænser lige op til boligområdet, da jeg tror, at hegn, låger og dyrefold vil skabe en barriere for ovennævnte. I stedet synes jeg, det kunne være hensigtsmæssigt at efterlade denne del af Boserupkilen lettilgængelig og eventuelt etablere naturlige legeområder i form af eksempelvis træstammer til at klatre på og legende formidling ifm. sommerfugleenge, insekthoteller, vandhuller o.lign. Vigtigt er det selvfølgelig, at der er plads til naturen, og at området bliver brugt med omtanke for den. Det kunne formidling også være med til at sikre.
På vedhæftede kortudsnit har jeg lavet en grov markering af det område, jeg taler om.
