Spring til hovedindhold

Biler skal blive i Roskilde by

Fra "Roskilde - den dynamiske bymidte"

Gå til projektet

fuldstændig uden realisme.

bilerne skal kunne køre stille og roligt igennem bymidten og evt lave gågaderne om til sive gader. Algade er så mørk og kedelig efterhånden. Prøv at gå modsat og se på Holbæk hvor godt det fungere for deres sivegade, og kig på hvor godt de har fat i handlen i Holbæk

Tror man glemmer at erhvervslivet er største indtægtskilde til Roskilde Kommune. lige nu er bymidten ved at dø.

Og hvis dette forslag kommer igennem vil der være endnu flere forretninger der lukker

Man skal også huske at tandlæger, banker advokatkontore, ejdsmæglere og lign vil søge uden for byen, for de har brug for at deres kunder nemt kan køre helt til stedet og parkere

Bilisterne som nok er dem der lægger flest penge skal have det nemt og der skal være p-pladser tæt på ligesom ros torv..

i forvejen har Roskilde tabt både tog forbindelser og sygehus til Køge, skal vi nu også forringe vilkår for både borgere og kunder?

Roskilde står i forvejen dårligt i økonomi ifh til omegnskommuner, tror at denne ide vil gøre det langt langt værre

Kommentarer

Del

Sendt af

Profil af Mette DegnAf Mette Degn den 10. februar 2024

Nuværende status

foreslået

Emner

Byens liv
Byens forbindelser