Spring til hovedindhold

Vil I være med?

Fra "Bofællesskab i Slottet på Sankt Hans"

Gå til projektet

Bæredygtigt bofællesskab

Vi vil rigtig gerne være med til at skabe det nye liv i Slottet. Vi vil sammen med jer andre skabe et bæredygtigt fællesskab og hjem for alle 20-24 husstande, hvor respekt for kulturarven, byggetraditionen og mest af alt det bæredygtige byggeri og liv vejer tungt.

Vi har allerede taget kontakt til advokat Helena Reumert Gjerding, som har speciale i denne typer selvgroede bofællesskaber og er klar til at arbejde for at skabe en ambitiøs andelsforening, der sætter en retning for en tidssvarende måde at leve sammen på.

Vi vil rigtig gerne i kontakt med alle jer, for hurtigst muligt at få afstemt idéer, ønsker og drømme.

Vi er Thomas på 40 og Mie 42 og sammen har vi to drenge på 6 og 9. Vi på nuværende tidspunkt også i et andelsfællesskab, hvor Mie også har været bestyrelsesformand.

Vi glæder os til at se jer torsdag :-)

Ps. Hvis nogen har lyst til at tale allerede torsdag, så kan Mie fanges på 4030 0869

Kommentarer(49)

for at kommentere.
Seneste kommentarer er indlæst.
Kære alle, Så er opstartsforeningen en realitet og I skal nu melde jer ind få mulighed for fortsat at følge projektet (nyhedsbreve) og hvis I ønsker mulighed for at blive en del af bofællesskabet, der køber Slottet. Der er sendt et nyhedsbrev ud med alle informationerne, men hvis man ikke har modtaget det, så kan man finde det her: https://mailchi.mp/60104d84de55/opstartsforeningen-andelsboflleskabet-slottet-er-en-realitet Vi håber, at se jer på mandag til borgermødet.
  • ingen likes
Kære Mie og Thomas, Tak for information- status. Kommer info vedr. opstartsforeningen på denne side? mh ulla charlotte beck
  • ingen likes
Kære alle, som følger med her. Vi har i dag sendt et kort nyhedsbrev ud, som I kan finde her: https://mailchi.mp/befa42bf6b0e/kort-nyt-om-slottet Hvis man er helt ny, så kan man tilmelde sig interesselisten her: https://forms.gle/ZtGZw4JU2Nx9vZmd8 Vi vender snart tilbage med mere. God søndag til jer fra Projektgruppen
  • ingen likes
Profil af Lis Rasmussen
Sendt af:Lis Rasmussen
for 3 år siden
Jeg ønsker at flytte ind i et område, hvor der er fokus på fællesskab. Synes Slottet lyder som et fantastisk sted. Jeg er 61 år. Er god til børn, håndværk og have. Synes det kunne være spændende at være med i opstartsfasen. Hvordan får jeg kontakt til andre interesserede?
  • ingen likes
@Lis Rasmussen Hvilke(t) håndværk? (Jeg regner med at de første initiativtagere besvarer dit spørgsmål. De tog også ansvar for processen).
  • ingen likes
Profil af Lis Rasmussen
Sendt af:Lis Rasmussen
for 3 år siden
Jeg har en del erfaring med håndværk men ikke på professionelt plan. Har forsøgt at få fat i de oprindelige intiativtagere men det er ikke lykkedes endnu. Så forslag til hvordan jeg får fat i de andre interesserede modtages.
  • ingen likes
@Lis Rasmussen Hej Lis, Jeg er ked af, at det ikke er lykkes dig, at få nogen i tale før nu. Du skal skrive dig på interesselisten her: https://forms.gle/ZtGZw4JU2Nx9vZmd8 Så vil du høre mere om vores opstartsforening meget snart. Venligst, Mie
  • ingen likes
Profil af Lis Rasmussen
Sendt af:Lis Rasmussen
for 3 år siden
Så har jeg skrevet mig på listen. Glæder mit til at høre mere. Og tak for hjælpen
  • 1 like
Hej Mie og Thomas Jeg er meget interesseret i Slottet og bofællesskabet. Min mand og jeg er ikke helt klar til at flytte fra København endnu, men har planer om at indgå i dette bofællesskab, når vi går på pension i 2027. Derfor følger vi meget gerne processen, men vil ikke indgå aktivt. Når vi får mulighed for at blive skrevet op på en venteliste til bolig, er vi klar. Min e-mail er helle.riis60@gmail.com
  • ingen likes
@Helle Riis Jakobsen Hej helle, Du skal skrive dig på interesselisten her: https://forms.gle/ZtGZw4JU2Nx9vZmd8 Venligst, Mie
  • ingen likes
Profil af Hanne Kamp
Sendt af:Hanne Kamp
for 3 år siden
Hej Mie og Thomas og alle jer andre Det er spændende input om det skønne sted. Jeg er 68 år og har boet hele mit liv i Roskilde, bortset fra de senere år i København. Jeg drømmer om at rykke retur til Roskildes smukkeste sted og så oven i købet til et bæredygtigt bofællesskab. Jeg vil meget gerne kontaktes ligeså snart der er en mulighed for at mødes, høre nyt, rundvisning eller bare en gåtur på stedet. Bedste hilsner Hanne Kamp, tlf 60153239
  • ingen likes
Kære alle her i tråden. Thomas og jeg er gået sammen med et par andre familier og har formuleret et værdigrundlag, som vil vil forsøge af gro et bofællesskab ud af. Som de fleste her i tråden allerede ved. Man kan se mere her: https://sites.google.com/view/bofaellesskabetslottet/hjem Og skrive sig på interesse-listen. Vi kommunikerer videre på mail-adressen, som I finder der. Vi holder et fællesmøde umiddelbart efter Netværksmødet, som kommunen har inviteret til d. 15 juni. Fællesmødet er den 17. juni kl. 14-16 i Slottets gård. Herefter håber vi at kunne danne foreningen Bofællesskabet Slottet. God aften, Thomas og Mie
  • ingen likes
Hej@Mie og Thomas Schärfe Hyllested og alle jer andre her i tråden (: Vi er en familie, der også er meget interesserede i at være med til at gro et bofællesskabet på Slottet. Vi har også sendt en mail til jer via mailadressen på hjemmesiden (: Vi ser frem til at møde jer d. 17 juni. Bedste hilsner, Maria og Simon (og vores børn Knud og Gudrun).
  • ingen likes
Hej Mie og Thomas. Mit navn er Lisa Christiane. Jeg er 26 år gammel og pt. bosiddende i Aarhus, hvor jeg læser kandidaten i Æstetik og Kultur. Siden 2018 har jeg boet på kollegium og nydt at dele min hverdag og 'grund' med andre mennesker. Når studierne er færdige er planen at flytte tilbage til Sjælland (er oprindeligt fra Virum/Brede) - med min kæreste under armen (34 år), og i den forbindelse søger vi et bofællesskab; Et aldersblandet bofællesskab med plads til livserfaringer i alle længder! Gennem grundige Googlesøgninger har jeg fundet frem til Slottet - og synes i den grad, at projektet er spændende og rammerne helt vidunderlige. Jeg har tilmeldt mig nyhedsbreve og nu også her, i håbet om at blive opdateret og informeret om, hvad der rør sig :-) Grundet distancen og hverdagslivet kan jeg desværre ikke dukke op til diverse info-aftener med videre - medmindre zoom er er en del af formatet? De bedste hilsener Lisa - 31551311
  • 1 like
Hej@Lisa Christiane Lertoft Så har du fået et nyhedsbrev mere i dag :-) Velkommen til. //Mie
  • ingen likes
Kære alle, Er kommet lidt sent ind dette, men håber det går. Vi - Jens og Ulla - er interesserede i projektet. Vi er - som det så smukt hedder - voksne der er blevet ældre. Jens er pensioneret og Ulla arbejder stadig - også en del år endnu. Vi er meget interesserede og nysgerrige og vil gerne følge projektet. mh Jens og Ulla
  • 1 like
Kære@ulla charlotte beck Beklager, at jeg har overset din kommentar. Vi har formuleret et værdigrundlag for det bofællesskab, som vi ønsker at skabe. I kan læse mere her: https://sites.google.com/view/bofaellesskabetslottet/hjem Og se om vi deler de samme drømme og I kan også melde jer på interesselisten der. God aften, Mie
  • ingen likes
Kære jer, Vi er ikke helt i mål med opsamling, men det er vi i morgen. :-) Mie og Thomas
  • 1 like

Del

Nuværende status

foreslået